Adamićeva 24/II, Rijeka

+385 (51) 332 358

Nazovite nas

+385 (51) 332 358

Radno vrijeme

Mon-Sat: 9:00 A.M - 5:00 PM Sun: Closed

Naručite se

Your perfect smile is a click away!

KONZUMACIJA ALKALNE HRANE ZA DOBROBIT ORALNOG ZDRAVLJA

Pravilna prehrana obuhvaća uravnoteženu, umjerenu i raznovrsnu hranu koju unosimo na način da naše tijelo dobije sve hranjive sastojke za održavanje dobrog zdravlja. Ukoliko je prehrana nedostatna na određenim nutrijentima, usna šupljina se također na teži način bori s mogućim infekcijama. Loša prehrana može dovesti do bolesti desni i propadanja zubiju. Hrana bogata ugljikohidratima, škrobom i jednostavnim šećerima uvelike pridonosi stvaranju plaka i propadanju zubne cakline. Da biste lakše kontrolirali količinu šećera koju konzumirate, čitajte deklaracije na proizvodima i pakiranjima hrane te birajte onu hranu i napitke s manjim udjelom šećera i po mogućnosti bez dodanih šećera.

Što je pH vrijednost hrane?

PH vrijednost hrane govori je li ona kisela ili alkalna. Raspon vrijednosti kreće se od 0-14, a svaka vrijednost pH ispod 7 smatra se kiselom. Razine iznad 7 su alkalne. Normalna pH vrijednost tijela je nešto iznad neutralnog, oko 7,4. Konzumiranje jako kisele hrane može izbaciti pH razinu usne šupljine iz ravnoteže već nakon kratkog vremena od konzumacije. Izrazito nizak pH može čak učiniti pojedinca osjetljivim na pretilost, dijabetes tipa 2 i srčanožilne bolesti. S druge strane, više razine pH smanjuju rizik od pojave moždanog udara i hipertenzije, uz značajna poboljšanja pamćenja. Visoko alkalna hrana smanjuje učinke vrlo kisele hrane dovođenjem razine pH tijela u normalan raspon.

Alkalna hrana

Alkalna prehrana počinje i završava voćem i povrćem. Na primjer, limun i jabučni ocat klasificiraju se alkalnima. Većina voća i povrća nalazi se točno na sredini raspona kiselog i alkalnog, dok su kruh, peciva, mliječni proizvodi, meso i riba vrlo kisele namirnice. Jako kisela hrana troši zaštitnu caklinu zuba, zbog niske razine pH. Konzumiranjem i biranjem namirnica koje se smatraju alkalnima, manje ćete pridonijeti eroziji zuba. Većina osoba zna kako jesti hranu dobru za njihovo zdravlje, ali ne žele razmišljati dodatno o pozitivnom učinku na zube. Kao i za bilo što u životu, ravnoteža  umjerenost su ključni kad se radi o jedenju kisele i alkalne hrane.

Pet namirnica za zdravije zube

Osim pravilnog četkanja zubiju i zubnog mesa, konzumiranje zdrave hrane još je jedan dodatan način kako održavati zdravlje zubiju i desni.

MRKVA 

Originalno je uzgajana u Aziji, te je bila bijele, ljubičaste i crne boje, a današnja boja nastala je selektivnim uzgojem u Nizozemskoj kako bi se odala počast  kraljevskoj obitelji “House of Orange”. Mrkva je bogata vitaminima  C i A u obliku beta – karotena poznatog po stimulaciji proizvodnje bijelih krvnih zrnaca koji pomažu organizmu u borbi protiv stanica raka. Mrkva čisti zube i jezik, ali samo kada je sirova i bez dodanih šećera. Pečenjem povrća povećava se njihova kiselost, koja može imati posljedice na zubnu caklinu.

LOSOS

Losos je jedna od najhranjivijih riba na svijetu. Istraživanja pokazuju da dugolančane kiseline omega-3 koje se nalaze u masnoj, plavoj ribi i ribi sjevernih mora, kao što je losos, mogu pomoći u liječenju bolesti zubnog mesa. Za razliku od većine masti, omega-3 masne kiseline su esencijalne, što znači da ih moramo u organizam unijeti hranom. Naše ih tijelo ne može samo stvoriti. Losos je odličan izvor bjelančevina, vitamina B skupine, kalija te selena.

ŠPINAT

Špinat i drugo zeleno lisnato povrće, kao blitva, kelj i raštika, sadrže vitamine A, C i K, beta-karoten, fosfor, kalcij, folnu kiselinu, željezo te magnezij, od kojih svaki podržava zdravlje zubiju i desni. Špinat je niskokaloričan te se može jesti i sirov. Antioksidansi iz špinata pomažu u smanjenju oksidativnog stresa te takopomažu u borbi protiv starenja, mogu također pomoći u smanjenju rizika od šećerne bolesti i raka. Nitrati iz špinata pomažu u normalizaciji i spuštanju krvnog tlaka. Lisnato zeleno povrće sadrži mnoštvo kalcija koji pomaže izgradnji zubne cakline.

JOGURT

Jogurt obično sadrži dodane probiotičke kulture Lactobacillus ili Bifidus, dobre bakterije za koje se vjeruje da smanjuju broj loših bakterija u slini, a pomažu i kod probave. Prilikom odabira jogurta, pripazite da budu bez dodanih šećera.

SIR

Istraživači su otkrili da se nakon konzumacije tvrdog sira Cheddar povećava pH vrijednost u ustima, stvarajući neprijateljsko okruženje za bakterije koje inače uzrokuju šupljine u zubima. Samo pripazite na količinu jer samo 30 g takvog sira sadrži već oko 115 kalorija.

 

Časopis Smile