Adamićeva 24/II, Rijeka

Radno vrijeme

Mon-Sat: 9:00 A.M - 5:00 PM Sun: Closed

Naručite se

Your perfect smile is a click away!

DESET UZROKA DISKOLORACIJE ZUBI

Posao doktora dentalne medicine je da pomogne pacijentima održavati zdrave zube i desni. Usto, pacijenti također često žele imati što bjelje zube. Kao što je poznato, uzroci diskoloracije zubi mnogobrojni su i raznoliki. Utjecaj nekih čimbenika može se smanjiti promjenom ponašanja pacijenta, dok su drugi uzroci izvan njihove kontrole.

Hrana i piće

Kava, čaj, gazirana pića i crno vino mogu dovesti do promjene boje zubi. Čak i određene vrste voća i povrća mogu uzrokovati mrlje.

Duhanski proizvodi

Pušenje ili duhan za žvakanje može uzrokovati tamnjenje zubi.

Neodgovarajuća higijena

Ako pacijent ne četka zube redovito, vjerojatnije je da će plak i tvari koje djeluju na zube uzrokovati njihovo obojenje.

Bolest

Nekoliko bolesti koje zahvaćaju caklinu i dentin mogu dovesti do diskoloracije zubi. Terapija određenih stanja također može utjecati na boju zubi. Na primjer, zračenje glave i vrata i kemoterapija mogu uzrokovati promjenu boje zubi. Osim toga, određene infekcije kod trudnica mogu uzrokovati promjenu boje zubi djeteta utječući na razvoj cakline.

Lijekovi

Antibioticitetraciklin i doksiciklin mogu dovesti do obojenja zubi kada se daju djeci čiji se zubi još razvijaju (prije osme godine). Otopine za ispiranje usta koje sadrže klorheksidin i cetilpiridinijev klorid mogu također obojiti zube. Antihistaminici, antipsihotični lijekovi i lijekovi za povišeni krvni tlak također uzrokuju diskoloraciju zubi.

Određeni dentalni materijali

Neki od materijala koji se koriste u dentalnoj medicini, kao što su amalgamski ispuni i materijali koji sadrže sulfid srebra, mogu uzrokovati sivkasto obojenje zubi.

Starija dob

Kako osoba stari, vanjski sloj cakline na zubima postaje tanji otkrivajući prirodnu žutu boju dentina.

Genetika

Neki ljudi jednostavno imaju prirodno svjetliju ili deblju caklinu od drugih.

Okolina

Prekomjerna primjena fluora, bilo iz vanjskih izvora kao što su prirodno visoke razine u vodi ili prekomjerna upotreba u otopinama za ispiranje, pastama za zube i drugim dodacima može uzrokovati obojenje zubi.

Trauma

Trauma uzrokovana primjerice padom može poremetiti formiranje cakline kod male djece čiji se zubi još razvijaju. Traume mogu uzrokovati diskoloraciju zubi i u odraslih. Neki od tih čimbenika ne mogu se kontrolirati, ali drugi mogu. Poticanjem pacijenata na nekoliko jednostavnih promjena načina života, stomatolozi mogu pomoći spriječiti diskoloraciju zubi. Ljudi koji piju mnogo kave ili pušači trebali bi smanjiti ili potpuno prestati sa štetnim navikama.

Časopis Smile